Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Sara - 3 augusti 2009 21:06

Idag var första kurstillfället på kantarellsökskursen. Det gick super!

Milo älskar det, och blir ganska så het när han kommer in i specialsöksrummet :) Detta är verkligen ett element han fungerar bra i och verkar älska!


Idag koncentrerade vi oss enbart på att befästa kantarelllukten till belöning, och milo fattade det väldigt fort och stannade vid rätt burk, burken med kantarellen i.

Nästa gång kommer vi nog lägga in störning i de andra burkarna för att försvåra lite.


3-4 första gångerna kommer vi hålla oss inomhus med specialsöksbanan, sedan kommer vi de 4-5 sita gångerna ta oss ut i skogen.


Till nästan gång kommer vi också att inhandla en sele, eller möjligtvis ett täcke, som kommer bli hans tjänstetecken för just kantarellsöket.


Detta kommer bli superkul!


Sedan blev jag glatt överraskad när Staffen Elsa med matte visade sig och också skulle gå med på kursen! superkul med en till staffe och trevligt pratsällskap! :)

Jag har också fått träna på timingen i min egen klickning då jag klickade åt matte när Elsa jobba på banan. alltid bra träning!


En bra kväll, och en vecka med träning varje kväll till nästa kurstillfälle!



Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards