Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Sara - 7 oktober 2009 20:24

Idag åkte vi iväg på tredje weight pull passet på Kviberg. 

Sele på, kedja på, och ut i "monsterskogen" uppåt, uppåt, uppåt.

Jag valde en lite lättare tyngd än sist, så det blev ca 5 kg. Tyngden är ganska obetydlig nu i början, huvudsaken är ju att han vänjer sig vid arbetsuppgiften.


Milo jobbade på riktigt, riktigt bra idag och verkade helt koncentrerad på sin uppgift. Jag hjälper honom fortf upp för de värsta bergen och sluttningarna, allt ska ju vara positivt och lyckas ska han göra varje gång!

Men han drog på och det var nästan svårt att få stopp på honom ibland. Man fick nästan hålla tillbaka honom lite för att behålla rätt och jämn takt.


Hemvägen blev lugnare, mest plan mark och grusstigar. Skönt för matte, med dålig kondition! haha!


En rolig kväll har vi haft med mycket trevligt sällskap. WP kanske är något för oss att verkligen jobba vidare på, så känns det just nu!

Av Sara - 7 oktober 2009 10:53

Visst är det väl ganska underligt, att ju yngre man är desto fler motgångar stöter man på när man har en bra affärsidé och vill göra något eget med sitt liv?


Jag är 21 år gammal, och uppfyller inte kraven på 25 år för att kunna få starta eget bidrag ifrån staten. Och vem är det egentligen som kan sätta åldersgräns på bra idéer och trovärdighet på att kunna bli egen företagare? Är inte det ganska så individuellt och bör prövas uifrån individ och inte utifrån hur gammal man är?


Hade det gjort någon skillnad om jag hade varit 24,5 år idag och inte fyllda 25?


Detta gör mig så förbannad, att man inte lyckas få den stöttning man skulle kunna få om man varit 4 år äldre. Borde det inte vara tvärt och om snarare?


Detta är såklart ett hinder jag tänker ta mig över i mina planer på att bli egen företagare, men jag kan bara inte låta bli att irritera mig och klaga lite över det.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards