Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Sara - 15 juni 2008 22:34

Idag blev det mer lek med lilla valpen Benji-bus :)

Milo haltar inte idag, så det verkade inte vara så farligt med tassen endå.


Vi träffades i stan och tog en fika. Hundarna var duktiga och låg på sina filtar. Bra miljö och passivitetsträning!

Sedan åkte vi hem till mig, och hundarna lekte massor här hemma.

Sedan låg dom och sov på var sin sida av soffan medan vi kollade på en film som vi hyrde.


Benji är en tuff kille, till skillnad från Milo som inte har en gnutta dominans i sig. Han vill bara leka, och har heller inga tankar på att säga ifrån när Benji blir för bitig eller jobbig.

För att dessa killar ska funka ihop i framtiden tror jag att vi måste träffas mycket under Benjis uppväxt, men risken finns nog endå att de inte kommer hålla när de båda är vuxna. Fast man vet ju aldrig.

När Lilla Benji vaktade en boll här hemma gick Milo undan och vågade inte gå fram. Visserligen bra, men lite omvänt kanske ;) Fast jag är glad att Milo är så duktig och att han är som han är. Det är uppskattat, och det gör ju att han lättare kan fungera med andra hanhundar. Rasen är ju som den är, och jag tror inte att Milo skulle backa ifrån att svara upp om det blir ordentligt med gruff med en annan hund, därför får lek bara ske under totalt kontrollerade former.


När leken blev för intensiv bröt jag, för att samtidigt lära honom att varva ner lite och inte bli för hårdhänt. Han har en förmåga att stressa upp sig en hel del och bli för hårdhänt om leken håller på för länge.


Nu har jag återigen en slutkört, trött staffe i soffan, som verkar nöjd med livet :)


Ha en bra kväll!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards