Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Sara - 4 juni 2008 21:47

Ja, så heter nya "tränings objektet" ;)

En Schäfertik, runt året gammal, och super snygg :)

Idag var första dagen på plan, och det gick förvånansvärt bra.

Troja har en viss grundlydnad som inte Bamse hade, och funkar jättebra bland andra hundar. Hon bryr sig knappt om dem.

Kontakt och fokus är väl inte speicellt bra ännu, och värmen gjorde det inte heller bättre...men...det kommer bli bättre!

Det känns som om jag med henne kommer lyckas komma längre än vad jag gjorde med Bamse. Hon är, som en schäfer såklart, väldigt lättlärd, förarvek och enormt positiv till att jobba.

Efter dagens träning kände jag mig ivrig att fortsätta utvecklas tillsammans med henne...sålänge hon finns kvar hos oss vill säga.


Idag jobbade vi mest med kontaktövningar´och att tinga in ett "här" (få uppmärksamhet/kontakt).


Detta ska bli kul!

Och fortsättning följer...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards