Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Sara - 3 juni 2008 21:22

Nu har det hänt en del sedan sist. Ja, jag tog mig en tripp till Sthlm över helgen för att hälsa på Micha med junior och Benji-bebis. Det var en riktigt trevlig helg med lite blandade aktiviteter, haha!

Men...vilken underbar liten valp hon har fått sig. Han är bara sååååå snygg, men också väldigt "staffig". Jag saknar inte Milos valptid, och jag uppskattar honom ännu mer efter denna helgen. Gud vad jobbiga valpar är alltså, även om dom är söta att tittat på - när dom sover! haha.

Men micha jobbar på bra, och Benji är superduktig med kontakt! :) Fortsätter ni så kommer han bli lika duktig som Milo ;)

Här har ni en liten bild på mig och underverket:



Visst är vi söta? :P


Medan jag var i Sthlm passade mamma hundarna hemma hos mig. Det var lite pirrigt, då jag aldrig varit borta från Milo mer än några timmar åt gången. Nu blev det två dagar.

Men jag litar fullt ut på snälla mamma, och hon skötte det jättebra!

Tack för att du finns mamma!


Värmen har gjort oss alla jätte trötta. Leo orkar inte mycket om dagarna, och knappt Milo heller. På jobbet är det väldigt segt för honom, men han står iallaf utomhus hela dagarna och kikar på oss när vi jobbar, det är skönt!


Bussresorna hem är en pina. Jag har alltid med mig en vattenflaska och har gjort det till en vana att i stan hälla kallt vatten över honom för att kyla ner. Man märker att han är väldigt tagen, och att han blir enormt mycket piggare efter "nerkylningen". Det uppskattar han.  

Väl hemma sover hundarna, båda nere på golvet där det är svalast. Och vi har mest hållt oss till promenader, och tagit dem längre på kvällarna när det är lite svalare.

Inte så mycket träning dock...förutom det vanliga för oss i stan.


Imorgon är det ny kursstart på jobbet, och jag kommer att sätta igång och träna en ny hund. Det ska bli spännande att börja om på nytt med en ny individ och en ny ras. Valet står mellan en rottistik på 11 månader eller en schäfertik som är runt året. Vi får se vad vi bestämmer oss för imorgon. Båda behöver dock träning, men jag tror att Rottis tiken är i stört behov, då hon har fått noll uppfostran eller träning under hela sitt liv.


Återkommer imorgon om hur det gick för oss!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards