Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Beteendeanalytiker

Av Sara - 3 november 2008 16:46

Ja, det är min dröm, och har varit min dröm sedan länge. Detta är målet jag satt upp i mitt liv, att en dag bli en riktigt duktig hundtränare och att syssla med problemhundar på en mer professionell nivå än vad jag redan gör idag. Att lära mig mer, mer och mer.

Förutom det vill jag även riktiga in min på andra specialområden inom hund.


En lång process, men någonstanns måste man ju börja, och när det gäller hundar och hundträning så anser jag att erfarenhet är nyckeln till allt.

Erfarenhet och utbildning såklart, att lära sig av dem som kan bäst.


Har kikat på en speciell utbildning under lång tid, men eftersom den ligger så långt hemifrån har det varit ett väldigt långsiktligt mål.


Men igår bläddrade jag i en tidning som jag egentligen inte hade tänkt bläddra i alls, och föll över en annons om just denna utbildning, som nu ska hållas i GÖTEBORG januari 2009.


För mig känns det som en stor chans som jag borde ta! Dock finns det mycket som går emot mig. utbildningen i sig är 1årig och kostar närmare 100 000 kr. Dessa pengar är inte omöjligt att fixa fram, dock finns det andra frågetecken. Hur ska man försörja sig under tiden?

Dessa utbildningar stödjs inte av CSN, så några studielån går inte att få. Det fanns iallaf inte för ett år sedan när jag senast kollade upp det.


tankar och funderingar börjar ta form i mitt huvud. Detta är verkligen det jag vill göra. Detta är den ända som jag verkligen brinner för och vill utvecklas i. Jag borde försöka ta chansen nu, annars kommer jag att ångra mig. Och jag kommer att forska vidare i detta under dagarna och ringa runt lite med frågor och förhoppningsvis kunna lista ut ett sätt att lyckas ta ännu ett steg mot min stora dröm och mitt stora mål i livet.


Vissa av mina vänner och bekanta anser att detta är något jag borde hålla mig till att göra som fritidsintresse. Vissa anser att jag överdriver och anser att hela mitt hundägande håller på att bli överdrivet.

Det är synd när man blir motarbetad, men jag kommer inte att ge upp för det. Jag känner att jag kan utvecklas och bli något bra inom hundvärlden. Att jag kan bli duktig, och jag vill ju lära mig så mycket jag bara kan.

Och en dag vet jag att jag kommer lyckas med mina drömmar, allt är bara en fråga om tid. Och OM jag nu skulle lyckas komma in på denna utbildning och lyckas lösa allt runtomkring...så är det en stor, stor, stor början till något som kan utvecklas till något större.


Håller er uppdaterade...

 
 
Linda

Linda

3 november 2008 20:02

Du har allt att vinna, inget att förlora. (Pengar är försumbara. Livet är det som är något värt.) Kör hårt, ditt eget race blir det bästa i längden och ingen kan säga till dig vad du borde göra och inte borde göra! Du är duktig och jag tror på dig, jag känner ingen som brinner så mycket för detta som du, och det är allt som behövs. Go Sara =)

http://akilles.webgain.se

 
Micha

Micha

3 november 2008 21:46

Gud va kul, hoppas verkligen att du lyckas lösa allt runt omkring, tycker inte alls du ska bry dig om vad andra tycker. Jag vet va du kan och jag vet att du vrinner för detta. Hoppas verkligen du kommer in, så får du lära mig lite sen med :) Kramar från oss på baksidan. Benji hälsar till Milo med :)

http://http_//uandme.blogg.se

 
LottaS

LottaS

4 november 2008 08:04

Klart du ska följa din dröm. Vadå, bara hålla på med på din fritid. Hoppas du kan lösa allt runt omkring. Hålla på med hundar på heltid. Underbart!

http://metrobloggen.se/golden

 
Johanna, Millie & Muhze

Johanna, Millie & Muhze

5 november 2008 15:55

Visst är det en lockande utbildning. Men jag tror att du kan hitta andra, som är betydligt billigare men ändå leder till att du kan syssla med det du vill på heltid.

http://madaboutdogs.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards