Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Sara - 21 juni 2009 19:00

Jag har varit ganska dålig i två veckor, och har inte kunnat träna något alls på Rallyn. Har haft jätte ångest för det.

Idag åkte vi dock på kursen, och jag förvänade mig inte att det skulle gå mycket bättre än sist. Men konstigt nog så satt många av momenten jättebra, trotts noll träning! Blev jätteglad. Kanske är det så att hundarna ibland behöver ett par dagar för att "smälta" all ny träning för att kunna utvecklas? Har funderat lite över det iallaf idag, och kankse är det så? Har ni några erfarenheter om just det?


Nästa vecka är avslutning, och vi ska ha en liten tävlig. Jag känner mig inte riktigt redo för detta, men äsch! Vi kör på bara. Och i veckan får det blir hårdträning. Mestadels på att försöka lära in och befästa läggande under gång - det moment vi inte kan alls faktiskt. Resten går ganska bra nu, till och med "fot" går riktigt bra, även om det inte sitter riktigt än! Tack vare klossträningen och bakdelskontrollsträning överlag!! Super alltså!!!


Vi fortsätter uppdatera i veckan om hur våran träning går!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards