Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Sara - 28 februari 2008 16:39

Idag var först hundarna ensamma i tre timmar medan jag var på arbetsintervju. Det verkar ha gått bra! känns super!

Inget gnällande när jag gick och inget när jag kom, sedan hade jag en lapp på dörren med mitt nummer där det stod att man gärna får ringa om milo skäller. Ingen har ringt dock, så jag hoppas på att han varit tyst!


När jag kom hem stack jag och Milo iväg för att fortsätta gallertrappsträningen, och vet ni vad? Vi lyckades ta oss upp för hela och sedan ner för hela!! Det gick fortare än vád jag trodde.

Ska fortsätta imorgon och se om det sitter lika bra. Målet är att han ska gå helt oberört upp och ner, idag såg man på hans kroppsspråk att det var lite obehagligt.


Eftersom att solen sken så fortsatte vi med att gå ner till röda sten för att träna lite hundmöten. Tre stycken fick vi, och alla gick jättebra!


Sedan avslutade vi med skogen, där han fick springa av sig och leta efter bollen i tre omgångar. Han älskar det verkligen, och han jobbar sååå intensivt.

Efter det gick jag och Milo hem och hämtade Leo, och gick en 45 minutare till i skogen, så att Leo också fick njuta lite av vårvädret :)


Här kommer lite bilder på Milo i solen och när han kommer tillbaka till mig med bollen han hittat:





Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards