Alla inlägg den 21 december 2007

Av Sara - 21 december 2007 10:02

För två dagar sedan upptäckte vi en konstig böld på Milos mage, stor som en tia ungefär. Runt om var det svullet och var/vätskefyllt. Han var också öm. Detta fanns inte på honom på morgonen, men vi upptäckte det på kvällen. Alltså har den bara ploppat upp från ingen stanns.

Det enda jag kan tänka mig är att han har slagit sig (har inte sagt något dock) när han var ute samma dag i skogen och räjde runt bland buskar och snår. Han är ju inte speciellt försiktig av sig när han hoppar runt...


I vilket fall, så hade svullnaden gått ner dagen efter, men den lilla kulan var kvar. Så var det sedan under hela dagen, och jag tänkte att det kanske går ner helt tills imorgon. men nej, på kvällen igen så var det ÄNNU mer svullet, och han verkar vara öm. Men han ligger dock på magen som inget, så speciellt ont kan det inte göra, men när man klämmer tycker han det är obehagligt.


Jag ringde till tre olika vet, varav två tyckte att jag skulle åka in. En sa däremot att han inte tyckte det var så allvarligt, det kan vänta. Må hända att det är så, men jag vill ju faktiskt veta vad det är!! För at själv känna mig lugnare. Så typiskt att allt alltid ska hända på olägligt, nu precis innan julen. *suck* Men jag måste bara få veta vad det kan vara!


Inga tider idag tyvärr, så vi åker in till blå stjärnan och väntar där...kan bli en lång dag alltså....håll tummarna för att det går fort, och jag återkommer om hur det gick!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards