Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Många motgångar

Av Sara - 10 september 2007 17:41

De senaste dagarna har vi stött på en del motgångar som har gjort saker o ting mycket svårare för mig. Prins lärde sig fort att hoppa över grinden från vardagsrummet till resten av lägenheten, vi byggdepå den med ett kompostgaller, vilket inte hjälpte. Vi byggde då på det med ännu ett komposgaller, vilket heller inte hjälpte, han hoppade över det också! (säkert 2 meter högt!). Nu har vi byggt på med ÄNNU ETT kompistgaller, detta gör att hela dörröppningen är täckt av galler...nu får vi se hur lång tid det tar innan han finner en lösning.


Och ja...det känns jätte jobbigt att han faktiskt försöker ta sig ut...det betyder ju att han tycker det är jobbigt att vara där inne, han vill ju hellre vara med oss hela tiden...Men detta är ju den ända lösning som jag kan åstakomma just nu...


Inte nog med detta har nu någon granne klagat till hyresvärden om att Milo skäller/gnäller på morgonen. Jag är medveten om att han gör det, men mellan 05.30 och 06.00 på morgonen MÅSTE jag gå ut med Prins innan vi sticker till Jobbet, jag bara måste. Och pga detta har jag inte kunnat fortsätta med bur och ensamhetträningen utan måste helt enkelt stänga in honom och lämna honom ensam...Känns sååå jobbigt..speciellt när någon har klagat, utan att komma till mig heller personligen! usch vad ledsen jag är nu...

Hyrevärden var dock jättetrevlig och berätta att han själv hade hund och visste hur det var. Jag förklarade läget och berättade också att Prins bara vara här under en begränsad period. han skulle vidarebefodra detta till grannen och hoppas att han godtog detta också....Frågan är om denne är lika tillmötesgående...

jag kan förstå grannarna som blir väckta på morgonen, även om det handlar om 30 minuter...Och just därför känns det ännu jobbigare.

jag funderar på att skriva en lapp som jag tänkte hänga upp på anslagstavlan där jag förklarar läget med Prins, varför han är här, och att be dem snällt att ha tålamod. Kanske kan det funka? vad tror ni?


 
 
Hera

Hera

10 september 2007 20:34

Jobbigt för er! Att sätta upp en lapp kanske kan vara en ide´...Hoppas att de är hundvänner

http://belgarfans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hundvän.

11 september 2007 23:35

tycker det är dåligt av dig att ta en annan hund före din egen hunds behov och träning. förstår att den "nya" hunden behöver hjälp men det verkar som det gått lite över styr?

 
Ingen bild

Lin

14 september 2007 09:54

Förstår att det är många motgångar just nu!
Försök få tillbzka lite energi dessa lediga dagar!!

 
Ingen bild

Sara

14 september 2007 17:50

Usch vad tråkigt när folk skriver sådandär texter utan att stå för vem man är. Undra varför man inte vågar det?
Skulle gärna vilja fortsätta disskutera din uppfattning om att det går överstyr att hjälpa en hund vars liv bestått av så mycket misshandel och skit i ett års tid! Jag trode nog inte att det fanns sådana själviska individer i hundvärlden. Det är en sak om man själv inte vill/kan hjälpa, men att man sedan tycker att det är fel att andra gör det...fy fan...

 
Bacillen

Bacillen

14 september 2007 18:45

lyssna inte på trista inlägg Sara! du gör ett hjältejobb med Prins och ingen av dina hundar far illa av det, det är jag säker på! Fortsätt kämpa, det löser sig snart!

http://bacillen.wordpress.com

 
Ingen bild

Linda

23 september 2007 23:44

Sara, Du är en stjärna! Tack vare dig kommer Prins få det liv han förtjänar, som han troligtvis aldrig fått annars!
- Och den där halvtimmen på morgonen.. den är ett nödvändigt ont just nu. I slutet kommer allt bli till det bästa, för alla parter, och det är tack vare dig! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards