Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Sara - 24 mars 2009 19:00

Ja, det är han verkligen, Milo.

Nu har vi inte kört specialsök på ett par veckor, men jag satte upp banan inomhus idag. Han fick leta efter Curry denna gången, och han förstod direkt!


Imorgon om vädret tillåter så planerar jag att ta med mig specialsöksbanan ut på planen och köra lite ute. Vill ju att han skall kunna detta även med mer störning! Så det ser vi fram emot imorgon!


traggla, traggla, traggla, för i aug så hoppas vi ju på att kunna sätta igång med kantarellsöket! :)


Förövrigt så har kurserna på jobbet satt igång igen, och just nu så har jag satt igång träningen med en av våra omplaceringar - Achilles, av raserna Dobermann/Samojed.

Jag vet...en tokig blandning, men hunden är faktiskt super!

Lite stressad, men han är duktig och vi kommer nog göra stora framsteg under dessa 7 veckor! Så där kommer vi nog uppdera lite också. Igår jobbade vi mest med kontakt, fanns ju 8 andra ekipage på planen så det var mer än nog för honom till att börja med.

Första gångerna är ju alltid svårast då man måste skapa en relation till varandra, sedan flyter det på mycket, mycket bättre!


Ha en bra kväll allihopa!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards