Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Diskriminering...eller?

Av Sara - 16 april 2008 16:33

Idag när jag och Milo skulle åka till jobbet skulle vi gå på bussen som vanligt. En äldre dam gick på innan oss med en liten hund i släptåg. När jag skulle stiga på säger busschauffören: "du får inte gå på, det får bara vara max en hund på varje buss".

Jag svarar att jag åker denna buss varje dag och det har många gånger varit flera hundar på bussen samtidigt, ingen har någonsin nekat mig att stiga på endå. Han säger bara: "spelar ingen roll, du får vänta på nästa"

Jag blir förbannad och frågar honom också om det är pga min ras som han vill neka mig att stiga på, men han hånskrattar bara.

Jag kände för att säga något dumt, men lät bli...Jag tog nummret på bussen och tänkte ta reda på om det verkligen stämmer som han säger. Och ja...tydligen är det så att man får neka en till hund att stiga på om det redan finns en på bussen, men man måste inte.

När jag gick i skolan hade hela klassen med sig sina hundar på bussen, alltså ibland runt 8-10 hundar på en gång. Det hade aldrig funkat om bara en hund fick åka åt gången...skulle halva klassen missa skolan då?


Nu hade jag tur att jag inte kom försent till jobbet på grund av detta...men jag kan inte låta bli att undra om han skulle ha nekat den gamla damen att gå på med sin hund om jag hade gått på innan henne? Allvarligt talat så tror jag inte att han skulle gjort det.


Om det var pga Milos ras, pga att han inte gillar hundar, eller pga han bara är ett pucko...det lär jag aldrig få veta. Men har aldrig stött på en sådan elak busschaufför tidigare, och hoppas att jag slipper i fortsättningen.


*arg*


 
 
Fido

Fido

16 april 2008 17:03

Vilken jävla idiot! Varför ska han kunna hindra dej från att åka buss? Så länge man har sin hund kopplad, sitter i bakre delen av bussen och hunden inte stör ska väl chauffören skita i om det är en eller två hundar på bussen!

http://www.madaboutdogs.se

 
Linda

Linda

16 april 2008 23:43

Nämen vafan?!
Alltså, vi som hundägare e ju vana vid att bli utstötta både här och där i samhället.. men att hindra oss att ta oss till jobbet såhär e fan att gå för långt. Insändare till Metro nästa.
Fy fan, ren och skär diskriminering!

http://akillescoming.spaces.live.com

 
Ingen bild

Hattifnatten

17 april 2008 10:00

Usch, verkligen dålig stil! Håller med föregående, så länge inte hunden ställer till problem skall dom inte säga något :/ Hoppas du får bättre resor framöver!

 
Ingen bild

LIn

20 april 2008 06:04

JÄVLA DÅRE till busschaufför.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 februari 2013 18:08

Inte helt planerat, men tillslut blev det så ändå   Elda födde 7 valpar för 2 månader sedan. 6 tikar och 1 hane. Den förstfödde lille prinsessan fick bli en del av vår familj, och heter nu Pretty Angel´s Cold Asches Of Fire a.k.a "Aska".   Hon ha...

Av Sara - 12 november 2012 11:58

Oj, här ser jag att det har varit tyst allt för länge sedan sist! Konstigt detdär, med att man i perioder helt tappar lusten av att skriva!? Jag som annars älskar just detta, och att dela med mig av tankar, tips, träning, vinster, förluster, glädje o...

Av Sara - 12 maj 2011 19:16

I oktober 2009 blev vi medlemar i Swedish Working Bulldog Göteborg, som är en lokalgrupp under Swedish Working Bulldog Association. Resan har gått ganska snabbt, och nu, snart två år senare är jag själv kassör och träningsansvarig i föreningen, och...

Av Sara - 14 april 2011 14:55

Idag åkte jag och Elda iväg och tränade lite inför tävling med M och Elsa. Vi kommenderade varann, och gick igenom alla momenten i lydnadsklass 1.   Kändes bra att göra detta, så man vet lite vart man står i dem olika momenten "på riktigt".  ...

Av Sara - 14 april 2011 12:14

Jag har fortfarande varit enormt dålig på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runtomkring, och alla har vi väl perioder då man inte har lika stor motivation till skrivandet antar jag.   Nåja, hundarnas träning har inte trappats ner, sn...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards