Alla inlägg den 2 april 2008

Av Sara - 2 april 2008 21:36

Idag drog kursen igång på jobbet för våra omplacerade hundar.

Kul att träffa våra gamla skyddslingar och se hur bra dem fått det i sina nya hem :)


Vi bestämde att jag skulle vara med på kursen med en av våra nuvarande omplaceringar som verkligen behöver tränas med! Denna unghund är totalt ouppfostrad och har inte fått någon form av träning över huvud taget! Det kommer bli enormt, enormt, enormt mycket jobb med honom!

Idag gick det väl som förväntat...ett yrväder som var över allt och ingen stanns mest hela tiden. Gap, skrik och stess.

Vi jobbade på så gott det gick, och i slutändan fick vi upp en väldigt bra kontakt jag och han, och vi kunde jobba med lite små övningar vid sidan om. Jag koncentrerade mig dock på kontakten mest - den behövs!

Det var ett tufft pass, verkligen! Men vi kämpar på. Och vi kommer fortsätta vara med på kursen sålänge han fortf är kvar hos oss. Förhoppningsvis hinner vi komma någonvart och kanske få lite ordning och reda! håll tummarna!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards