Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Sara - 6 oktober 2010 20:45

Idag stack vi iväg till Kviberg. Eftersom Milo fortf går på sin medicin och inte ska anstränga sig, så körde jag och Elda en uppvärmningsrunda med 4,3 kg, där Milo fick strutta med vid sidan om. Sedan blev det lite tyngre start/stopp träning, där jag lade fokus på kommandon - stanna, sitt, frammåt. Vi körde några meter med 10,5 kg, jag ville se hur hon reagerade på lite mer motstånd i dragen. Och jag måste väl säga att det knappt märktes på henne att det var mer än 5 kg - hon jobbade på!

Jag körde också med klick och belöning nere vid marken, vilket gjorde att hon verkligen böjde ner huvudet och fick in en fin teknik i draget! Belöningsplacering hjälper verkligen även här! :)


Efter dagens WP-pass körde vi lite lydnad.

Jag och Elda fokuserade på ställande under gång, vilket är den svårare biten för henne. Lägganden är inte problem, men att stanna och STÅ, ja, där har hon svårare. Men vi körde på enligt det sätt vi valt att träna på, och nötte kommandot "stå", samtidigt som hon gick erbjuda beteendet mycket självmant.


Eftersom Milo skall ta det lugnt, körde vi bara lite apportering - hålla fast, lite ingångar och fotgående med apporten. Allt i lugnt tempo. Något MÅSTE han göra, annars blir han tokig här hemma.


Jag är supernöjd med dagen, och jag ska allt försöka börja uppdatera här mer framöver. Det har blivit lite dåligt med det, då vi haft sååå mycket att göra varje dag, man hinner ju inte!


Men jag och Elda satsar på att börja tävla LK1 i början på nästa år, så vi måste ligga i med träningen.

Jag och Milo satsar än sålänge på att bli bättre inför nästa säsong WP, så där måste vi också ligga i - såfort han blir frisk!


Vi avslutar med ett gäng bilder på hundarna, tagna av min underbara vän Martin Junhav. Elda är nu 11 månader, och börjar bli riktigt snygg. Milo - han är alltid snygg! :)


                    

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards