Alla inlägg den 29 juli 2007

Av Sara - 29 juli 2007 12:48

Har precis kommit igång med bloggandet, så detta blir mitt första testinlägg :)


Har tänkt att använda denna bloggen till att först och främst skriva om min hundträning - våra framsteg och snedsteg, och framförallt våran utveckling tillsammans.


Min Samojedhane heter Leo och är 6 år gammal. Vi klickertränar.


Min Staffordshire Bullterrierhane heter Milo och är 4,5 månader gammal. Även vi klickertränar. Med honom har jag också bestämt mig för att uppfostra helt med posetiv förstärkning och genom "klickertänket". Än sålänge har det gått strålande, och jag tror verkligen på denna metoden!


Idag har jag och Milo också kommit igång med spårträningen. En god vän hjälpte mig lite i fredags, nybörjare som man är inom det området, och idag gick jag alltså mitt första egna spår :) Det gick bättre än väntat och Milo tappade det lilla spåret en gång, för att snabbt fånga upp det igenom och nå slutet! *glad*

Detta ska vi garanterat fortsätta med, jätte kul ju!


Såhär ser mina prinsar ut:

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Tränar du aktivt med din hund?
 Ja, i tävlingslydnad
 Ja, i Agility
 Ja, i Weight Pulling
 Ja, i bruks
 Ja, i flera av ovanstående
 Ja, i annat än ovanstående
 Ja, i allmänlydnad/vardagslydnad
 Ja, bara vardaglig aktivering och skoj
 Nej, min hund lever enbart som sällskap

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett tassavtryck


Ovido - Quiz & Flashcards